Dolce&Gabbana szerint a nőnek szexepilt kell sugároznia, amelyet olyan elemek hangsúlyoznak, mint a magassarkú cipő, a fűző, a csipkék vagy éppen az állati motívumok. „Életünk minden napja, a körülöttünk lévő világ és emberek inspirálnak minket. Ezen kívül olyan állandó és változatlan forrásokból merítünk inspirációt, amelyek tükrözik identitásunkat, pl. a földközi-tengeri régiók, Szicília, a fekete és a fehér, továbbá a neorealista olasz kinematográfia” – mondják a tervezők. Stílusuk – klasszika által inspirált elegancia, mély dekoltázsokkal, fűzőkkel, metszett derekakkal Sophia Loren vagy Claudia Cardinale stílusában – éltető fuvallatot jelentett a divat világában. Kontrasztokkal operálnak: egyrészt szexuálisan provokatív öltözékek rikító színekben, másrészt dekadens, fekete csipkés ruhák, mintha szicíliai özvegyektől kapták volna azokat.
1990-ben született meg az első férfiruha-kollekció, amely a kissé gengszteres jellegű és délies macho stílust favorizálta. Ez az erős férfi típusa, aki karakterét a tökéletesen összehangolt ruhákkal és kiegészítőkkel is kiemeli. A férfi kollekciókban megjelenik a két legfontosabb motívum: egyrészt a klasszikus, tökéletes elegancia: jól szabott öltönyök, fehér ingek, másrészt a kollekcióban megtalálhatók a szabályostól jobban eltérő ruhák, amelyeket gyakran Szicília kultúrája inspirál.
Stefano és Domenico kiváló alkotói párost képeznek. Talán azért, mert Dolce (szül. 1958) egy palermói szabó fia, a tőle 4 évvel idősebb Gabbana pedig Milánóból, a divatvilág fővárosából származik. Ott működik a divatházuk is, bár ők maguk Szicíliában ismerkedtek meg, Gabbana kedvelt nyaralóhelyén. Dolce Gabbana jelenleg egyike a legnépszerűbb luxusmárkáknak.