A cég története 1975-re nyúlik vissza. Az Oakley – az egyik leginkább innovatív márka a Luxottica portfóliójában – kezdettől fogva elutasította a középszerűséget és az innováció eszméjének vak követését. Ledöntve a határokat a stílus, a forma és a funkció között, az Oakley termékei megszegtek mindenféle konvenciót.
Az Oakley fejlődése motorkerékpár-kormányokhoz való fogantyúkkal kezdődött. Ezek voltak az első profilos, ergonomikus formájú markolatok, amelyek tökéletesen idomultak a motoros tenyerének alakjához, és egy új, Unobtainium® nevű anyagból készültek. Egye-másra születtek az új megoldások. 1980-ban az Oakley rohammal vette be a motoros és a síszemüvegek piacát, a lencsék innovatív beállításának és a precíz hengeres görbületnek köszönhetően, ami tökéletes látási viszonyokat és a mechanikai sérülésekkel szemben ellenállást biztosított.
1984-ben az Oakley ismételten forradalmasította a sport világát. A sportszemüvegek előléptek rejtekhelyükről, és meghódították a tömeges képzeletet. A profi sportolók és az amatőrök még sohasem kaptak hasonló lehetőségeket – a legkiválóbb minőségű optikai technológiáét, amelyet speciálisan a profi sport könyörtelen, embert próbáló követelményeit figyelembe véve alkottak meg. Így született meg a High Definition Optics® nevű technológia. Az Oakley cég több mint 600 világszabadalmat szerzett a technológia és a formatervezés terén, ami annak a nem lankadó elkötelezettségnek köszönhető, amellyel a problémákat megoldották és olyan megoldásokat hoztak létre, amelyek műalkotásokra emlékeztetnek. Továbbra is meglepnek bennünket, áthágják a korlátokat, és a technikát a művészet rangjára emelik, ami által örök helyet biztosítanak maguknak a sport történetében.