A márka innovatív szellemisége az erős hagyományokkal kombinálva a minőség világosan látható jele, amely áthatja az egész alkotási folyamatot, a gyártástól kezdve egészen az értékesítési pontokig.
A Prada márka története 1913-ban indult, amikor Mario Prada egy exkluzív szalont nyitott Milánóban, a II. Vittorio Emmanuel Galériában. A szalon kínálatában bőrtáskák, bőröndök, poggyászfelszerelések és kiegészítők szerepeltek. A bolt impozáns vevőköre elegáns európai arisztokratákból, méltóságokból és a királyi családok tagjaiból állt. Annak ellenére, hogy Mario Prada az üzleti tevékenységet tipikusan férfias foglalkozásnak tekintette, a körülmények okán a stafétabotot a család nőtagjai vették át – a céget jelenleg lányunokája, Miuccia vezeti.
A Prada szemüvegek arról ismertek, hogy két, látszólag ellentétes elemet kapcsolnak össze: az avantgardista formatervezést és a kereskedelmi sikert. Ideális példa erre a Minimal Baroque speciális kollekció, amely elképesztő sikert aratott az egész világon. Ez az innovatív szellem járja át mindegyik szemüveg-kollekciót, és minden alkalommal meglepetést okoz.
Jelenleg a Prada márka a világ legfontosabb divatházai közé tartozik.