Kis családi cégtől a luxusdivat birodalmáig – röviden így lehetne leírni a Prada márka történetét. Az egyes termékkategóriák fokozatosan születtek meg. A táskák és bőrből készült kiegészítők hosszú uralma után feltűntek az első cipők, majd ruhakollekciók és egyéb kiegészítők. A márka következő lépése volt, hogy 1997-ben létrehozta a Prada Sport sportmárkát. A márka leginkább felismerhető szimbólumává a Prada logóval ellátott vörös szalag vált. Érdekes, hogy a márka első kollekciói mind a nőket, mind a férfiakat megcélozták, jelenleg viszont elsősorban a férfi vásárlóknak szánja termékeit. Kezdetben a márkát Prada Luna Rossának is nevezték – a második tag annak a katamaránnak és vitorláscsapatnak a nevéből eredt, amelyet a márka 2000-től kezdve szponzorált. Ugyanebben az évben a Luna Rossa részt vett a legrégebbi és legtekintélyesebb regattán, az Amerika Kupáért kiírt vitorlásversenyen, és megnyerte azt!
A sport világa továbbra is inspirálja a Prada Sport mögött álló formatervezést és technológiát. A fém, a nylon és a műanyagok kifinomult fajtái csak néhány azon anyagok közül, amelyeket felhasználnak a korrekciós és napszemüveg-modellek megalkotásánál. Ráadásul a részletek gondos kidolgozása növeli a kényelmet és a használati biztonságot, pl. a gumiborítások segítenek abban, hogy a modellek kényelmesen illeszkedjenek, függetlenül a végzett tevékenységtől. A Prada Sport jellegzetes, vörös logója még inkább kiemeli ezeknek a szemüvegeknek a kivételes jellegét. Luxus aktív embereknek szóló kiadásban!