Divatbirodalmának megteremtése előtt Gianni Versace, a márka alapítója édesanyjának szabóüzletében szerzett tapasztalatokat, itt fejlődött ki szenvedélye a divat iránt. Gianni Versace Santo bátyjával és Donatella nővérével együttműködve 1978-ban megnyitotta első butikját Milánóban, a Via della Spigán. Gianni bátor és alkotó géniusza mindig a divat határait tette kérdésessé. A jellegzetes vágások, az élénk nyomtatások, a nem konvencionális anyagok használata nagyon gyorsan ismertetőjeleivé váltak, egyúttal meghozták a sikert és a tekintélyt. 1982-83-as őszi-téli női kollekciójáért, amelyben szerepelt a híres fémruha a láncokkal, Versace sok díjat kapott. Nagy hatással volt alkotómunkájára kalandja a színházzal, amely 1982-ben kezdődött. Együttműködött a Teatro della Scalával, amely számára sok jelmezt tervezett, pl. olyan darabokhoz, mint a „Salome” és Bob Wilson „Faust doktora”, Bejart néhány balettje és sok más. A színház iránti elkötelezettségéért 1985-ben Ezüst Álarccal tüntették ki. 1988-ban a Cutty Sark Maszk zsűrije Versace-t kiáltotta ki a „leginkább innovatív és kreatív tervezőnek a világon”. Elnyerte az Amerikai Divat Oscarját (1993), és kitüntette őt az olasz és a francia elnök is.
A Versace név az első butik 1978-as megalapítása óta modern és csábító luxusmárkává vált. A Versace szemüveg-kollekciók mindig kitűnnek precizitásukkal, stílusukkal és exkluzivitásukkal. Egyesítik magukban a hagyományos eleganciát, a márka tradícióit és a modern trendeket. A márka egyik leghíresebb jelképe a medúza, amelyet általában tükröcskékkel és Swarovski-kristályokból összeállított hurkokkal ábrázolnak. Gianni Versace ezt mondta a medúza-motívumról: “Az antik legenda járt a fejemben, amikor a jelképet kiválasztottam: annak, aki beleszeret Medúzába, nincs semmiféle esélye. Hát miért ne gondolhatnánk, hogy akit Versace legyőz, soha többé nem tud visszafordulni?”.